[ Pobierz całość w formacie PDF ]

" Zmostkuj biały i czerwony kabel (30 i 87)
" Porównaj wynik w tabeli
Test przekaznika pompy
Piny Stan Oporność
30 i 87 Napięcie odłączone
"
30 i 87 Napięcie podłączone Zero
85 + akumulatora
86 - akumulatora
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij przekaznik
" Sprawdz oporność
" Podłącz napięcie
" Sprawdz oporność
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 5
Rycina 3. System zapłonowy.
1. Sprawdzamy iskrÄ™.
UWAGA: Odłącz wtryskiwacz, aby uniknąć uszkodzenia katalizatora!
" Wyłącz zapłon
" Wykręć świece z cylindra
" Przyłó\ świece do uziemionej powierzchni w odległości ok. 6mm
" Zakręć silnikiem
" Obserwuj silnÄ… niebieskÄ… iskrÄ™
Kolejność zapłonu 1-3-4-2
2. Cewka zapłonowa.
Sprawdzamy zasilanie
Piny Stan Napięcie
2 i masa Włączony zapłon Napięcie akumulatora
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk z cewki
" Włącz zapłon
" Sprawdz napięcie
" Jeśli brak napięcia sprawdz przewody i przekazniki
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 6
Sprawdzamy główną oporność cewki
Piny Oporność
1 i 2
0,45-0,55&!
2 i 3
0,45-0,55&!
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk zasilania cewki
" Wyjmij wtyki kabli wysokiego napięcia
" Zmierz oporność
Sprawdzamy oporność wtórną
Piny Oporność
1 i 4
12000-14600&!
2 i 3
12000-14600&!
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk zasilania cewki
" Wyjmij wtyki kabli wysokiego napięcia
" Zmierz oporność
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 7
Rycina 4. Czujnik temperatury silnika (ECT).
Temperatura Oporność
20C
2000-2500&!
40C
1000-1200&!
60C
540-560&!
80C
300-330&!
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk
" Upewnij się czy nie ma ciśnienia w układzie
" Wykręć czujnik
" Zbadaj czujnik wg tabeli
" Mo\liwe jest zmierzenia czujnika w silniku, kiedy temp i oporność są porównywalne
Rycina 5. Czujnik poło\enia wału korbowego (CKP).
Czujnik odpowiada tak\e za sygnał obrotów silnika [RPM]
Sprawdzamy oporność
Piny Oporność
1 i 2
774-946&!
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk
" Sprawdz oporność
Sprawdzamy przerwÄ™
Przerwa 0,8-1,5mm
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 8
Rycina 6. Czujnik temperatury w kolektorze dolotowym (IAT).
Sprawdzamy oporność
PINY 1 i 2
Temperatura Oporność
20C
2000-2500&!
40C
1000-1200&!
60C
540-560&!
80C
280-360&!
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk
" Zbadaj czujnik wg Tabeli
" Wez pod uwagÄ™ temp otoczenia
Sprawdzamy napięcie
Piny 1 i 2 5V
Rycina 7. Wtryskiwacz.
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 9
Sprawdzamy oporność
Piny Oporność
3 i 4
1,2-1,6&!
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk
" Sprawdz oporność
Sprawdzamy zasilanie
Piny Napięcie
4 i masa Napięcie akumulatora
Rycina 8. Czujnik poło\enia przepustnicy (TP).
Diagnostyka czujnika
Piny Stan Napięcie
1 i 5 Włączony zapłon 5,0V
1 i 2 Przepustnica zamknięta 0V (około)
1 i 2 Przepustnica 24 stopnie 5,0V (około)
1 i 4 Przepustnica 18 stopni 0V (około)
1 i 4 Przepustnica maksymalnie otwarta 5,0V (około)
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk z czujnika
" Włącz zapłon
" Sprawdz napięcie na pinach 1 i 5
" Wyłącz zapłon
" WÅ‚Ä…cz wtyk
" Wepnij siÄ™ w przewody prowadzÄ…ce do czujnika
" Włącz zapłon
" Przeprowadz pomiary wg tabeli
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 10
Rycina 9. Czujnik zamknięcia przepustnicy.
WSPÓAPRACUJE Z REGULATOREM (AKTUATOREM) OBROTÓW BIEGU
JAAOWEGO (ISC)
Sprawdzamy oporność
Piny Stan Oporność
3 i 4 Zamknięta ZERO
3 i 4 Otwarta
"
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk z czujnika
" Sprawdz oporność na pinach
" Poruszaj przepustnicą i obserwuj oporność
Sprawdzamy działanie
" Wyłącz zapłon
" Wyjmij wtyk z czujnika
" Podłącz zasilanie do czujnika  PINY 1 i 2
" Aktuator powinien zacząć pracować
" Jeśli nie, zmień polarność
" ISC aktuator powinien pracować w przeciwnym kierunku
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 11
Rycina 10. Sonda lambda.
Sprawdzamy sygnał
Pamiętaj, \e sonda nie działa od razu po uruchomieniu silnika!
Piny Napięcie
1 i 2 0,2-0,8V (zmienne)
Sprawdzamy oporność
Piny Oporność
3 i 4
4,0-5,0&!
Sprawdzamy zasilanie
Piny Napięcie
3 i 4 Napięcie akumulatora
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 12
Rycina 11. Zawór odprowadzania par paliwa (EVAP) - zasilanie
Piny Napięcie
1 i masa Napięcie akumulatora
Rycina 12. Sterownik silnika (ECM)
Sprawdzamy zasilanie
Piny Stan Napięcie
19 i masa Zapłon wyłączony Napięcie akumulatora
1 i masa Zapłon włączony Napięcie akumulatora
Sprawdzamy oporność
Piny Oporność
20 i masa Zero
30 i masa Zero
33 i masa Zero
Patre Klub Bravo/Brava/Marea  autokacik.pl 13 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • skierniewice.pev.pl
  •