[ Pobierz całość w formacie PDF ]

wany wcześniej, bez konieczności uprzedniego stosowania dyrektywy #undef do tego symbolu.
Dyrektywy kompilacji warunkowej
Dyrektywy kompilacji warunkowej pozwalają na warunkowe uwzględnianie bądz pomija-
nie fragmentów plików zródłowych C#.
Gdy użyte są dyrektywy kompilacji warunkowej, wówczas przetwarzana jest tylko jedna
sekcja.
Zasady przetwarzania są następujące:
Dyrektywy #if oraz #elif są przetwarzane w kolejności, aż do uzyskania
wartości true. Jeśli wynikiem wyrażenia jest true, wówczas dana sekcja
kodu jest zaznaczana.
Jeśli wszystkie dyrektywy zwracają wartość false, wówczas użyta zostaje
dyrektywa #else, o ile jest obecna w kodzie.
Jeżeli wszystkie dyrektywy zwracają wartość false i nie można odnalezć
dyrektywy #else, wówczas żadna sekcja kodu nie zostaje zaznaczona.
Pominięty kod nie jest uwzględniany podczas analizy leksykalnej.
Dyrektywy diagnostyczne
Zadaniem dyrektyw diagnostycznych jest generowanie komunikatów o błędach i ostrzeżeniach,
które raportowane są w taki sam sposób jak inne błędy i ostrzeżenia w czasie kompilacji.
Zarówno:
#warning Sprawdz kod!
jak i:
#error BÅ‚Ä…d kodu w tym miejscu
wygenerują błąd kompilacji i służą jako wskazniki fragmentów wymagających wprowadze-
nia zmian.

Rozdział 4. Struktura języka C# 77
Dyrektywy oznaczania fragmentów kodu
Dyrektywy te służą do oznaczania fragmentów kodu zródłowego. Fragmentom tym nie jest
przypisywane żadne znaczenie semantyczne. Oznaczenia fragmentów wykorzystywane są
wyłącznie przez programistów lub zautomatyzowane narzędzia.
Dyrektywy oznaczania fragmentów kodu zapisuje się w sposób następujący:
#region
&
#endregion
Zapis powyższy jest równoważny zapisowi:
#if true
&
#endif
Dyrektywy #line
Dyrektywy #line służą do zmiany numerów wierszy i nazw plików zródłowych zwracanych
przez kompilator, na przykład w komunikatach o błędach i w ostrzeżeniach.
Jeśli w kodzie zródłowym nie ma żadnej dyrektywy #line, wówczas kompilator zwraca rze-
czywiste numery wierszy i nazwy plików zródłowych.
Dyrektywy #pragma
Dyrektywa #pragma jest dyrektywą preprocesora, przy użyciu której dostarcza się kompila-
torowi informacji kontekstowych.
Oto przykłady sytuacji, w których dyrektywy te bywają użyteczne:
Włączanie i wyłączanie specyficznych ostrzeżeń.
Wskazywanie informacji, które zostaną wykorzystane przez debuger.
Podsumowanie
W rozdziale tym omawialiśmy leksykalną strukturę C#, zwracając szczególną uwagę na
programy C#, gramatykę, zakończenia wierszy, komentarze, tokeny, słowa kluczowe i dy-
rektywy. Mając na względzie reguły gramatyki leksykalnej C#, programista może oszczę-
dzić sobie wiele pracy i  przez zmniejszenie liczby błędów  skrócić czas debugowania.
W rozdziale 5. omówione zostaną rozmaite koncepcje języka C#. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • skierniewice.pev.pl
  •