[ Pobierz całość w formacie PDF ]

5) upowszechnianie ogólnych warunków umów w sprawach o zamówienia publicz-
ne, wzorów umów, regulaminów oraz wzorców postępowania przy udzielaniu za-
mówienia, na wniosek i w porozumieniu z właściwymi ministrami,
6) gromadzenie informacji o planach zamówień publicznych, zawartych umowach
oraz o realizacji zamówień publicznych,
7) opracowywanie programów szkoleń dotyczących zamówień publicznych oraz
organizowanie i inspirowanie szkoleń,
8) współpraca międzynarodowa w sprawach związanych z zamówieniami publicz-
nymi,
9) wydawanie Biuletynu Zamówień Publicznych,
10) (wchodzi w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa
w Unii Europejskiej) przekazywanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym
Wspólnot Europejskich ogłoszeń o zamówieniach publicznych,
11) publikowanie w Biuletynie Zamówień Publicznych na podstawie otrzymanych og-
łoszeń informacji zbiorczych o dostawcach lub wykonawcach, którym w po-
przednim roku udzielone zostało zamówienie publiczne o wartości zamówienia
przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 500 000 euro,
12) prowadzenie listy organizacji pracodawców i przedsiębiorców zrzeszających dos-
tawców lub wykonawców uprawnionych do wnoszenia środków odwoławczych.
2. Prezes Urzędu może również:
1) wnioskować do Rady Ministrów w sprawach wspólnych zamówień publicznych,
przewidzianych w art. 5 ust. 1,
2) żądać od zamawiających informacji o przebiegu procesu udzielania zamówień pu-
blicznych i ich realizacji oraz udostępniania dokumentacji dotyczącej zamówienia
publicznego, we wskazanym przez siebie terminie.
3) (skreślony).
3. W przypadku ujawnienia naruszenia dyscypliny finansów publicznych Prezes Urzę-
du zawiadamia właściwego rzecznika dyscypliny finansów publicznych o naruszeniu
dyscypliny finansów publicznych.
Art. 9a. 1. Tworzy się środki specjalne Urzędu Zamówień Publicznych, zwane dalej  środ-
kami specjalnymi .
2. Zrodki specjalne tworzone są z następujących zródeł:
1) wpisów i opłat uiszczonych przez odwołujących się,
128
2) wpłat uczestników postępowania odwoławczego z tytułu kosztów postępowania
orzeczonych przez zespoły arbitrów rozpatrujące wniesione odwołania,
3) wpływów z publikacji z zakresu zamówień publicznych, wydawanych przez
Urząd Zamówień Publicznych,
4) odsetek od środków, o których mowa w pkt. 1 3.
3. Ze środków specjalnych finansowane są:
1) wynagrodzenia arbitrów,
2) zwrot wydatków należnych arbitrom,
3) wydatki Urzędu Zamówień Publicznych związane z postępowaniami odwoław-
czymi,
4) zwrot wpisu,
5) wydatki związane z wydawaniem przez Urząd Zamówień Publicznych publikacji
dotyczących zamówień publicznych.
Art. 10. 1. Organem doradczym i opiniodawczym Prezesa Urzędu jest Kolegium.
2. Członków Kolegium powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw administracji
publicznej na wniosek Prezesa Urzędu.
Art. 11. (skreślony).
Art. 12. Minister właściwy do spraw administracji publicznej, w drodze zarządzenia, nadaje
Urzędowi statut, określający jego organizację wewnętrzną.
Rozdział 3
Zasady udzielania zamówień publicznych
Art. 12a. Zamówienie publiczne może być udzielone wyłącznie dostawcy lub wykonawcy,
który został wybrany na zasadach określonych w niniejszej ustawie.
Art. 13. Zamówienia publicznego udziela się w trybie:
1) przetargu nieograniczonego,
2) przetargu ograniczonego,
3) przetargu dwustopniowego,
4) negocjacji z zachowaniem konkurencji,
5) zapytania o cenÄ™,
6) zamówienia z wolnej ręki.
Art. 13a. 1. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia publicznego są twórcze prace pro-
jektowe, wybór najkorzystniejszej oferty może być poprzedzony konkursem.
2. Przez twórcze prace projektowe, o których mowa w ust. 1, należy rozumieć mające
cechy utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (Dz. U. z 2000 r. nr 80, poz. 904 i z 2001 r. nr 128, poz. 1402):
1) architektoniczne prace projektowe,
2) urbanistyczne prace projektowe,
3) konstrukcyjno-budowlane prace projektowe.
3. Udzielenie zamówienia publicznego na twórcze prace projektowe o wartości zamó-
wienia przekraczającej równowartość kwoty 25 000 euro poprzedza się konkursem.
4. Konkurs polega na kwalifikacji twórczych prac projektowych nadesłanych przez wy-
konawców, dokonanej na podstawie ich oceny.
129
5. Oceny projektów dokonuje komisja konkursowa. Członków komisji konkursowej
powołuje i odwołuje zamawiający.
6. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, tryb i formy przeprowadzania
konkursu oraz sposób powoływania i odwoływania członków komisji konkursowej, przy
uwzględnieniu, że ograniczenia udziału w konkursie mogą wynikać jedynie z konieczności
spełnienia wymagań posiadania uprawnień do wykonania twórczych prac projektowych bę-
dÄ…cych przedmiotem konkursu.
Art. 14. 1. Podstawowym trybem udzielania zamówienia publicznego jest przetarg nie-
ograniczony.
2. Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w innym trybie niż przetarg
nieograniczony wyłącznie w okolicznościach określonych w niniejszej ustawie.
3. Zastosowanie trybu innego niż przetarg nieograniczony przy zamówieniach publicz-
nych, których wartość przekracza kwotę 200 000 euro, wymaga zatwierdzenia przez Pre-
zesa Urzędu, z zastrzeżeniem art. 71 ust. 1a.
4. Zamawiający, o którym mowa w art. 4a, może udzielać zamówienia publicznego
w trybie przetargu ograniczonego lub dwustopniowe-go, niezależnie od wystąpienia
okoliczności, o których mowa w art. 52b oraz w art. 54. Przepisu ust. 3 nie stosuje się.
Art. 14a. 1. Ogłoszenia o zamówieniach publicznych przewidziane w ustawie ogłasza się
w Biuletynie Zamówień Publicznych wydawanym przez Prezesa Urzędu.
2. Ogłoszenia, o których mowa w ust. 1, publikowane są w Biuletynie Zamówień Pu-
blicznych nie pózniej niż w 10 dniu od daty doręczenia do Urzędu.
3. Jeżeli ogłoszenie nie spełnia wymogów określonych w ustawie, Prezes Urzędu od-
mawia zamieszczenia takiego ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
4. Publikacja w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszeń, o których mowa w ust. 1,
jest bezpłatna.
5. Prezes Urzędu może, w drodze porozumienia, przekazać redagowanie lub wydawa-
nie regionalnego wydania Biuletynu Zamówień Publicznych innemu organowi admini-
stracji publicznej.
5a. Prezes Urzędu może w uzasadnionych przypadkach wyrazić zgodę na publikację
ogłoszeń o zamówieniach publicznych, nawet jeżeli ich publikacja ze względu na wartość
przedmiotu zamówienia nie jest obowiązkowa.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej, w drodze rozporządzenia:
1) określi wzory ogłoszeń, o których mowa w ust. 1, oraz dodatkowe informacje,
które muszą być zawarte w ogłoszeniach,
2) może ustanowić regionalne wydania Biuletynu Zamówień Publicznych,
3) może określić szczegółowe zasady i warunki publikacji ogłoszeń w Biuletynie Za-
mówień Publicznych oraz w regionalnych wydaniach Biuletynu Zamówień Pu-
blicznych.
Art. 14b. Zamawiający obowiązany jest przekazać do publikacji w Dzienniku Urzędowym
Wspólnot Europejskich ogłoszenia o postępowaniu o zamówienie publiczne w zakresie i na
zasadach określonych, w drodze rozporządzenia, przez Radę Ministrów.
Art. 14c. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie po sporządzeniu planu finansowego,
jeżeli jest jednostką sektora finansów publicznych, albo do dnia 31 marca roku kalenda- [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • skierniewice.pev.pl
  •